Jak jsme si usnadnili týmovou spolupráci
Je nás čím dál víc. Jen za poslední rok se náš realizační tým rozrostl o tři nové tváře. Těmi nejnovějšími jsou Terka, která nám od ledna pomáhá s výkonnostní reklamou, Lucie, se kterou jsme se pustili do obsahového marketingu a Maruška, která asistuje našim kolegům se zdravotním znevýhodněním. Ne všechny ale potkáte v naší kanceláři v Kostelci nad Labem. Terka preferuje život na cestách a vždycky je tak trochu překvapením, odkud se k nám ze své dodávky připojí. Lucie pracuje hlavně po večerech, protože přes den spíš než slova do vět skládá věže z kostiček. Ne že by měla zvláštní záliby, ale má ročního syna. Naše druhá Lucka, která má na starosti celý marketing, je s námi v kanceláři ráda, ale protože je z Prahy, čas od času pracuje z domova nebo kavárny. Maruška s provozní manažerkou Verčou jsou nejen nepostradatelnou součástí našeho týmu, ale také maminky malých dětí, takže tu a tam musí zůstat na homeofficu a hrát si na ošetřovatelky.
Abychom dokázali všechno a všechny ukočírovat na dálku, pustili jsme se do digitalizace firmy. Založili jsme chatovací nástroj a pracujeme se sdílenými dokumenty, abychom se mezi sebou mohli rychle a jednoduše spojit. Nic proti e-mailům, ale na týmovou spolupráci už nestačí.
(Zdroj: Freelo.io)
Naším největším pomocníkem se stalo Freelo
Slack, Google Workspace, Raynet…všechny tyhle nástroje nám nějakým způsobem zjednodušili naši práci, ale až díky Freelo jsme konečně dali všemu a všem řád. Supluje nám tak trochu projektového manažera. Díky němu všichni víme, co máme dělat, co hoří a co ještě chvilku počká. Těm méně organizovaným z nás se dost ulevilo. Freelo je ale mnohem víc než jen nástroj na řízení projektů. Umožňuje nám mít všechno hezky na jednom místě – projekty, na kterých právě pracujeme, dokumenty, které k nim potřebujeme, i veškerou komunikaci, která kolem nich probíhá… Prostě a jednoduše už nemusíme nikde nic dohledávat. A taky se nemůžeme vymlouvat, že nám to „zapadlo“. Navíc se můžeme připojit kdykoliv, odkudkoliv. A mobilní appka je dalším velkým pomocníkem, když potřebujeme reagovat rychle i na cestách.
Proč nás Freelo baví?
Lucce, manažerce marketingu a operativy, se dost ulevilo, protože má přehled o všem, co se děje, a ví, kdo na čem zrovna pracuje. Díky Freelo vidí nejen deadliny jednotlivých úkolů, ale i to, kolik času zaberou. Lépe se jí tak plánuje a organizuje práce a určují priority.
Martina, vedoucího a spoluzakladatele naší pražírny, potěšilo, že se dá Freelo napojit na jeho oblíbený CRM systém Raynet a má tak přehled o našich zákaznících i o tom, co se s nimi momentálně řeší. A taky vidí, že úkoly jsou rozdané a věci jsou v pohybu.
Markéta, spoluzakladatelka naší pražírny a expertka na enviro sociální podnikání, je většinu času v poklusu, a tak jí přišlo vhod, že se dá Freelo napojit na Google kalendář. A taky už se nemusí bát, že zapomeneme poslat newsletter.
Lucie, tvůrkyně obsahu, má tendenci ztrácet se (v myšlenkách i úkolech), takže ji potěšilo, že si může ve Freelu vytvářet vlastní to-do listy a přidávat poznámky.
Verča s Maruškou, které pečují o naše zákazníky a zaměstnance se zdravotním znevýhodněním, nejsou zrovna fanynky technologií, ale s Freelem se rychle skamarádily. A když jim náhodou něco nejde, ve Freelo se vždycky najde nějaký ochotný přítel na telefonu, e-mailu nebo chatu.
Jak dál?
Freelo je s námi zatím krátce, ale už teď si nedovedeme představit, že bychom bez něj fungovali. Všechno je s ním tak nějak přehlednější a dohledatelnější. Těšíme se, až využijeme všechny funkce, které nabízí. A až do něj někdy v budoucnu zapojíme také naše kolegy se zdravotním znevýhodněním. Věříme totiž, že se správným nastavením i jim dokáže usnadnit práci.